subota, 26. studenoga 2011.

Suhe smokve u sirupu od Earl Grey čaja

Prošlo je ljeto, prošlo je i bablje ljeto, prošle su i smokve. Zapravo smo svi već naveliko u jesenskim, pomalo i zimskim plodovima i namirnicama tako da se smokava sada već rijetko tko i sjeti. Ali, ako nema svježih smokava ima suhih smokava. Tu su da nas podsjete na ljeto i svojim mirisom i aromom unesu dašak sunca u ove sive, tmurne dane.




Koliko god ću se rado počastiti sa bilo kojim pripravkom od smokava i sa smokvama ipak moram priznati da si mi najdraže svježe smokve. Ovo ljeto sam ih se baš nauživala, ponajviše zahvaljujući dragoj prijateljici M koja me darivala popriličnom količinom, ali zahvaljujući i  dobroj ponudi na placu. Dio smokava je završio u marmeladama, a ostatak sam pojela :)

Odakle mi onda suhe smokve ? Ne, nisam ih sama sušila, njih sam kupila. Suhe smokve najviše volim kupovati u Dbk na placu gdje ih prodavaju složene u male vjenčiće i između svake stave lovorov list. Te mi tako lijepo izgledaju da ih obično kupim za ukras a ne za pojesti ih. U Dbk je suha smokva neizbježna za blagdane koji nam dolaze, na Badnjak i na Staru godinu svatko će vas ponuditi suhom smokvom i kupicom rakije, mora se nazdraviti ! :)

(ova slika je preuzeta sa neta) :


Inače suhe smokve baš i ne jedem osim ako nije neka prigoda. Ne mogu reći da ih ne volim, ali jednostavno ih nemam neku posebnu želju ili potrebu jesti u nekoj većoj količini, zapravo ih se često niti ne sjetim. One koje kupim darujem ili ostavim "za ukras" :) Međutim, ovaj put palo mi je na pamet da bi ih mogla malo "doraditi" , odnosno smjestiti u nešto mirisno i malo jačeg okusa i tako dobiti neke sasvim druge suhe smokve. Hm, možda ne više niti toliko suhe :)




Smokve uronjene u sirup sigurno više nisu suhe i osim što će postati mekane postati će i mirisne , da li i ukusne ili ukusnije procijeniti će onaj tko ih ovakve degustira. To još uvijek niti ja ne mogu reći jer je preporuka da ostanu u sirupu oko mjesec dana prije otvaranja i degustiranja.
Recept sam našla u jednoj od mojih kuharica koje na žalost rijetko stižem detaljnije prelistati i pročitati.Vjerujem da svi imamo sličan problem, a i toliko je dobrih recepata dostupno na netu da kuharice često nepravedno ostanu pomalo zanemarene.
Ovaj recept me privukao dovoljno da se odlučim suhe smokve koje sam imala doma pospremiti na ovaj način i uz tek mrvicu moje dorade to sam napravila ovako:

Suhe smokve u sirupu od Earl Grey čaja

- 500 g suhih smokava
- 700 ml vode
- korica jedne naranče narezana na "prutiće" - (bio naranča, neprskana)
- 1 štapić cimeta
- 110 g šećera
- 1 vanilin šećer
- 80 ml brandya

- Od 700 ml vode skuhati jači Earl Grey čaj. Na ovu količinu ja sam stavila 3 vrećice čaja i držala ih oko 5 minuta
- Smokve staviti u skuhani čaj , dodati štapić cimeta i korice neprskane naranče koje smo pripremili ovako:



- Kuhati dok ne uzavri, a zatim još oko 15 minuta na laganoj vatri, dok smokve ne omekšaju.
- Zatim smokve izvaditi iz tekućine (najbolje koristeći šupljikavu žlicu) , staviti ih na kuhinjsku dasku i ostaviti da se prosuše.
- U tekućinu čaja dodati šećer i vanilin šećer i dobro ih umješati. Kuhati dok ne uzavri i zatim još oko 5 minuta kada će se pomalo početi zgušnjavati.
- Maknuti sa vatre i dodati brandy.

- Smokve koje su se lagano prosušile stavljati u čiste i zagrijane staklenke. Složiti ih skoro do vrha. Iz sirupa vaditi korice naranče i dodati ih između smokava. Na kraju sve zaliti sirupom , do vrha staklenke i dobro ih zatvoriti.
- Ohladiti i pospremiti na tamno i hladno mjesto gdje bi prije ponovnog otvaranja i konzumacije trebale stajati 3-4 tjedna.
Smokve su pospremljene i sada se "kupaju" :) u ovom mirisnom sirupu.



Iako smokve još nisu za konzumiranje sirup sam probala, ......, mmmm, finoooo....., biti će sigurno dobre i smokvice :)





Sa čime i kako ih kasnije kombinirati i jesti ostaje da pustimo mašti na volju. Prema preporuci u receptu odlično se slažu sa sladoledom od vanilije, sa slatkim vrhnjem. Možda vafli ili neki sličan biskvit, kuglica sladoleda, smokve, sirup......, ne zvuči loše :)





Osim toga, kako sve više nas za Božić daruje i voli darivati ono što sami pripremimo, evo i ideje za još jedan poklončić ili dio poklona. Vjerujem da će svaki ljubitelj smokava biti zainteresiran da ih isproba i na ovaj način pripremljene.



Broj komentara: 17:

  1. Suhe smokve volim,zapravo njih samo i jedem jer svježe nisu baš moj izbor,ovaj recept mi se jako sviđa,smokve su zaista oplemenjene divno i vjerujem da će biti ukusne za degustaciju nakon što odstoje,a ova ideja za darivanje domaćih pripremljenih divota mi je super,za to sam uvijek..veliki pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
  2. Ne znam kakve smokve više volim, suhe ili svježe. ljeti ih toliko jedem da dobijem kilicu viška radi njih. Ovo je odlična ideja kako spremiti suhe smokve. Baš mi se sviđa!

    OdgovoriIzbriši
  3. još jedan prekrasan recept kod tebe. ovaj mi je posebno drag jer sam luda za suhim smokvama, a tako ih rijetko imam priliku jesti. U dva navrata sam dobila domaće sušene iz Primoštena, koje su kod mene trajale vrlo kratko, ja to odmah sve pojedem, stvarno ih volim :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Malopre mi je nestao ceo komentar, ali htela sam ti zapravo reci da ce ovo biti taaako originalan novogodisnji poklon, vockice ce imati sasvim dovoljno vremena da se fino brckaju u sirupu i verujem da ce izmamiti veliki osmeh svakome ko bude dobio teglicu... hvala puno na lepoj ideji.:)

    OdgovoriIzbriši
  5. Odlicno! Ja vise volim suve smokve od svezih a volim i sve od smokava. Probacu!

    OdgovoriIzbriši
  6. Draga Branka, nema ljepše od domaće izrađenog poklona za blagdane, ja sam uvijek prva koja će to primiti širokih ruku. Volim ručno rađene stvari jer i sama nekada takvo šta znam napraviti i znam koliko se to cijeni :)
    Obožavam suhe smokve, kod nas tijekom blagdana nikako nisu zaboravljene, a također se prodaju u ovakvim vjenčićima :) Divna mi je ideja s ovim sirupom, sigurna sam da ćemo probati :) Pojedeš par smokava i srkneš liker :)

    OdgovoriIzbriši
  7. Super ideja, ja ugl i jedem samo suhe, jer se ovdje mogu kupiti samo uvozne iz Turske i to 6 kom. za 100000000000 eura, rijetko one zelene kao kod nas. Pa ja onda nakupujem nekoliko lanaca kod nas na pijaci i grickam ili poklanjam (ljudi ne mogu vjerovati koji luksuz citava lancina puna smokava)!

    OdgovoriIzbriši
  8. Odusevila si me sa ovom fenomenalnom idejom, obozavam smokve na sve nacine:)))

    OdgovoriIzbriši
  9. Suhe smokve obožavam a Earl Grey čaj mi je najdraži:)
    Jakoo mi se sviđa tvoj prijedlog,ideja je i više neko odlična, korisna, kreativna, originalna... puno toga!
    Najviše mi se sviđa što se ova ukusna delicija može pokloniti dragoj osobi za Božić,divno!

    Kiss i lijep pozdrav:)

    OdgovoriIzbriši
  10. Čim su teglice u pitanju, znam da se kod tebe uvijek mogu naći odlične kombinacije.

    OdgovoriIzbriši
  11. Jako mi se dopada, za mene je nesto novo!

    OdgovoriIzbriši
  12. Nemam šta reći, nego vrlo originalno. Ovakav poklon za Božić, nazvala bi ga pravi ljubavni poklon.
    Nedavno sam htjela napraviti neki kolačić gdje idu suhe smokve i moje oko se polakomilo prekrasnim debelim smokvama iz Turske. Sva sreća da sam ih prije probala, bile su prenatopljene sumporom koji se nikako nije mogao otkloniti! Morala sam ih sve baciti i juriti natrag na plac po domaće mršavice.

    OdgovoriIzbriši
  13. Bar suhuh smokava imam a uz ove divne dodatke mogu zamisliti okus ovog finog likera.

    OdgovoriIzbriši
  14. Ovo je nesto zaista posebno... Pamtim recept, pa cu ga porbati. Inace volim suve smokve, a Earl Grey mi je omiljeni caj. Fantasticno!

    OdgovoriIzbriši
  15. Smokve jako volim, ali svjeze su nemilosrdno skupe. Suhe se mogu uvijek naci i pristupacne su. Ovaj tvoj recept mi se cini jako zanimljivim za isprobavanje sa suhim smokvama!

    OdgovoriIzbriši
  16. "Nely" - hvala ti, drago mi je da ti se sviđaju suhe smokve ovako pospremljene.
    "Snježa" - i ja ljeti uživam , možda malo i pretjerano u svježim smokvama. U suhima već manje,ali vidjet ćemo za koji tjedan kada ove otvorim. Hvala ti !
    "Tamara" - hvala ti, drago mi je da ti se ovo sviđa. Uživaj i dalje u suhim smokvama, vjerujem da su primoštenske odlične !
    "mignonne" - hvala ti, veseli me da ti se ovakav poklon sviđa.
    "Nastasja" - hvala ti, biti će mi drago ako se odlučiš probati i nadam se da će ti se sviđati.
    "Maja" - hvala ! slažem se da su ovakvi pokloni uvijek nekako najdraži. Obzirom da si ljubitelj smokava biti će mi drago ako ih isprobaš i na ovaj način i nadam se da će ti se sviđati.
    "maja" - nisma znala da su toliko skupe, pa to je onda baš pravi luksuz kada pokloniš nekome domaće suhe smokve i to, baš kako kažeš, cijeli lanas. Drago mi je da ti se ove u sirupu sviđaju. Hvala !
    "Sweet Corner" - hvala ti ! Drago mi je da ti se ova ideja za pospremanje suhih smokava sviđa !
    "Zondra Art" - hvala ti ! Veseli me da ti se ova ideja sa smokvama u tvome omiljenom čaju sviđa !
    "What´s for dessert?" - hvala ti na komplimentu ! Drago mi je da ti se i ova kombinacija sviđa !
    "vera" - hvala ti " Drago mi je da ti se sviđa, i ja sam po prvi put ovo radila.
    "Dunja" - hvala ti i drago mi je da ti se ovo sviđa. Što se tiče kupovanja "očima" to se i meni zna dogoditi, vidim da neke namirnice tako lijepo izgledaju, kupim pa od okusa ne dobijem ništa nego se vraćam na one manje ugledne ali provjereno dobre.
    "Dilajla" - super je da imaš puno suhih smokava, ako se odlučiš i ovako ih pripremiti nadam se da ćeš biti zadovoljna. I ja jedva čekam da prođe vrijeme stajanja i da isprobam liker. Hvala ti !
    "jubistacha" - hvala ti, drago mi je da ti se sviđa !
    "Miki" - hvala ti ! drago mi je da ti se sviđa, a ako ga isprobaš nadam se da ćeš biti zadovoljna !
    "Jasna" - hvala ti ! Drago mi je da ti se ovo sviđa i super što su ti suhe smokve pristupačne. Ako se odlučiš na isprobavanje nadam se da ćeš biti zadovoljna.

    OdgovoriIzbriši