subota, 12. ožujka 2011.

Likeri od vina

U ovomjesečnoj igrici Ajme koliko nas je koju je pokrenula Monsoon sa bloga Dalmacija down under, naša domaćica Valentina sa bloga Tina´s cookings  za temu je odabrala - Vino.
Odlična i interesantna tema i potvrda - vino je namirnica, vino je hrana ! :)

Čaša dobrog vina je uvijek i u svakoj prilici dobro došla i ima svoje mjesto, uz dobar ručak ili večeru, uz druženje, uz trenutke odmora .......... Jednako kao što ima mjesto uz hranu, vino ima svoje mjesto i u hrani. Veliki je izbor kombinacija kako slanih tako i slatkih jela u koje se dodaje vino.

Tako je i moja prva ideja bila napraviti neki kolač ili neko slano jelo sa dodatkom vina, ali kako sam krenula razmišljati što bih mogla napraviti tako sam i odustala. Nekako, htjela sam napraviti nešto drugo ali nikako da se dosjetim što bi bilo to „nešto drugo“.




I pomoć sam našla kod moje prijateljice Jadre iz Dbk. Vjerujem da se mnogi sjećaju njezinih finih likera (od marelica i od bijelog grožđa) koje sam vam prezentirala. A imala je Jadre i za vino "jokera" , odnosno imala je recept za Liker od vina :)


Meni se na prvi pogled učinilo neobično, Liker od vina ?!, nisam ga do sada probala , ne sjećam se da sam se susretala sa ovim likerom. Ali to me nije spriječilo da uz dobiveni recept ne iskombiniram odmah i jedan svoj. Tako danas imamo dva likera od vina :)

Prvo pitanje koje sam postavila Jadri je koje vino staviti . Svakako, radi se o crnom vinu i kaže Jadre „najbolje ti je neko domaće“. Znam i ja da je najbolje neko domaće :) samo što sam ja daleko od domaćeg vina, pa da budem što bliže tome ja sam stavila Pelješki Plavac.


Liker od vina sa rumom i kavom

- 1 litra crnog vina
- 700 g šećera
- 2 vanilin šećera
- 3 dcl ruma
- 15-20 zrna kave

- Vino staviti u posudu za kuhanje , dodati šećer i vanilin šećer i dobro umješati
- Kuhati uz povremeno mješanje do vrenja i zatim još oko 10 minuta
- Ohladiti pa dodati rum i zrna kave
- Preliti u staklenu posudu , dobro zatvoriti i ostaviti da stoji najmanje 24 sata – meni se 24 sata činilo prekratko pa sam ga držala 3 dana
- Procijediti liker u bocu i čuvati ga na tamnom mjestu

Dobili ste nešto jači liker zanimljivog okusa,vino je a nije vino :)
Mislila sam  da će se rum dosta osjetiti, ali nije tako, prije ćete osjetiti aromu kave koju su zrna ispustila.







Liker od vina sa narančom i limunom

- 1 litra crnog vina
- 800 g šećera
- 2 vanilin šećera
- 1 naranča – korica
- 1 limun – korica
- 7-8 klinčića
- 2 štapića cimeta
- 2 dcl ruma

- Vino staviti u posudu za kuhanje , dodati šećer i vanilin šećer i dobro umješati
- Kuhati uz povremeno mješanje do vrenja i zatim još oko 10 minuta
- Naribati koricu naranče i limuna, umješati ih i kuhati još oko 2-3 minute.
- Preliti u staklenu posudu , dodati rum, klinčiće i štapiće cimeta.
- Dobro zatvoriti i ostaviti da stoji najmanje 24 sata – meni se 24 sata činilo prekratko pa sam ga držala 3 dana
- Procijediti liker u bocu i čuvati ga na tamnom mjestu

Dobili ste isto tako nešto jači liker koji je aromatičan i mirisan.
I korice naranče i limuna i klinčić i cimet ostavili su svoj trag :)



Likere šaljem Valentini kao moju prvu ulaznicu u ovomjesečnu igricu.
Ja se ne mogu odlučiti koji mi je od ova dva likera bolji , oba su dobra i interesantna na svoj način.
Koji god da isprobate nadam se da ćete u njemu jednako kao i ja uživati – Živjeli ! :):)


21 komentar:

  1. A Branka kako si ti vrijedna.
    Likerčići su savršeni i baš bi mi sad jedan dobro sjeo :)

    OdgovoriIzbriši
  2. E svaka čast! Ne bi mi palo na pamet ali zato imamo tebe!
    Fantastični likeri i pošto moja prijateljica Zdenka ima vinograd i stalno nešto smišlja od tog svog vina ovo ću joj proslijediti:)

    OdgovoriIzbriši
  3. Bravo na smelim kombinacijama. Ne b ni meni palo na pamet da mobinujem ove sastojke. Nisam ljubitelj žestokih pića, ali ovako fine stvari bi svakako probala.

    OdgovoriIzbriši
  4. Njam, odlično ti je ovo, v baš sam prije 2 tjedna bila na rođendanu prijateljici pa mi je njena mama dala recept za liker od šumskog voća koji smo pili.. ide također sa crnim vinom kao i u tvojim rceptima, meni se jako jako svidjelo, nešto baš neobičnog okusa i specifično. I mislim da bi se i merlot neki fini dobro slagao, on je tamni i jaki, ali voćnog okusa pa pogodan za kuhanje voća u njemu. Živjela! ;)

    OdgovoriIzbriši
  5. btw. ova gore Tajana, to sam ja Ebba, samo na sestrinom kompu bio ukljucen njen g-mail, pa automatski ostane logirano kad komentiram. :))

    OdgovoriIzbriši
  6. Ovo mi se čini super, bilježim i sigurno ću raditi i jedan i drugi liker.

    OdgovoriIzbriši
  7. Uh, nisam još do sad radila likere, ali ovi djeluju odlično, pa čak mislim da bi mogli probat..

    OdgovoriIzbriši
  8. Ja sam strastvena skupljačica vina, ali neki vinopija nisam, zapravo vino uopće ne volim (zato se buteljice i slažu... :D) hehehe... Ali recept izgleda odlično! Svejedno bih rado probala!

    OdgovoriIzbriši
  9. Volim vino, bilo gdje i bilo kada. Ova tvoja kombinacija - kafa, rum, vino me posebno privlaci. Komplimenti za fotke

    OdgovoriIzbriši
  10. jako mi se sviđa ovo razmišljanje: malo likera (za promjenu) umjesto kolača :))) Ovo bi s guštom probala i sigurna sam da bi mi se svidjelo, odlično je!

    OdgovoriIzbriši
  11. Jako interesantan recept,ja volim likere,mada najvise pijem vino uglavnom posle ručka,a aperiotive slabo koristim mada mi je omiljen shery.

    OdgovoriIzbriši
  12. Jako zanimljiva ideja Branka! Sve do prije godinu dana nisam mogla namirisati vino osim u jelima (a tamo najčešće koristim bijela vina), točnije, sve dok mi ujak i ujna na jednom Božićnom ručku nisu dali čašu stvarno predobrog crnog vina! Otada ga na takvim zajedničkim ručkovima obožavam popiti, a ni za liker se ne bi bunila jer sam ljubitelj slatkastih (ženskih) likera :)
    Divna ideja!

    OdgovoriIzbriši
  13. Super ideje za domaće likere, mada ja izbegavam slatke likere, iako ih volim, ali zato crno vino, posebno nakon dobrog ručka, tako mi "legne" a i zdravo je popiti po jednu čašu. Živeli!!!

    OdgovoriIzbriši
  14. Odlični su ti ovi likeri. Posebno me oduševio ovaj s naranđom i limunom, skoro kao neki Bermet.

    OdgovoriIzbriši
  15. Odlicni su ti likeri, narocito mi se dopada ovaj drugi s narandzom i limunom!!!
    Bravo za fotke! :)

    OdgovoriIzbriši
  16. Dopadaju mi se oba :) samo imaju jednu manu, brzo udaraju u glavu i noge ;))

    OdgovoriIzbriši
  17. ideja za liker ti je odlična, ako se mene pita ja bi glasala za ovaj drugi, no i prvi je sigurno odličan

    OdgovoriIzbriši
  18. Jako fine kombinacije. Nemam naviku da pravim likere ali mislim da bih trebala poceti ;-)

    OdgovoriIzbriši
  19. Hvala vam svima na lijepim komentarima i jako mi je drago da su vas ovi likeri zainteresirali i da vam se sviđaju. Biti će mi isto tako drago ako neki isprobate i budete zadovoljni.
    Hvala još jednom i Jadri što mi je ustupila recept za prvi liker pa me time potaknula da i ja iskombiniram drugi.
    Kod mene su inače već oba potrošena. Nisam ih sama popila :), ali tko god ih je probao tražio je i za doma i sada je u "proizvodnji" druga tura :)

    OdgovoriIzbriši
  20. Ja sam pravila liker od mladih oraha,visnje,ribizle,maline i kupine ali cu probati i ova dva cini mi se dobra kombinacija.Hvala vam za recept.

    OdgovoriIzbriši